(NL) Functionele cookies zijn essentieel voor de werking van de website en kunnen niet worden gedeactiveerd. Om uw ervaring te verbeteren, worden andere cookies gebruikt. U kunt ervoor kiezen om ze uit te schakelen. Ze kunnen op elk moment worden gewijzigd via dit venster.
(FR) Les cookies fonctionnels sont essentiels pour le fonctionnement du site internet et ne peuvent être désactivés. Pour améliorer votre expérience, d'autres cookies sont utilisés. Vous pouvez choisir de les désactiver. Ils restent modifiables à tout moment via cette fenêtre.
(EN) Functional cookies are essential for the operation of the website and cannot be deactivated. To improve your experience, other cookies are used. You can choose to turn them off. They can be modified at any time via this window.
AZ Alma in Eeklo besliste een aantal jaren geleden om hun technische installaties stabieler te maken en de operationele werking ervan te garanderen en te optimaliseren, en dat via het gebouwbeheersysteem. Zo startte Digital Building Solutions (DBS) met een servicetraject voor het beheer van de technische installaties van AZ Alma. Aansluitend wilde het ziekenhuis ook de efficiëntie van de installatie managen en verhogen.
Presteert de installatie zoals vooropgesteld in het ontwerp? Is het verbruik volgens verwachting? Het werd een groeitraject, niet alleen voor AZ Alma maar ook voor Digital Building Solutions. In een modern ziekenhuis zit heel wat technologie wat het beheer ervan tot een aanzienlijke klus maakt. Hoewel we ervaring hebben in deze sector, weten we inmiddels dat elk ziekenhuis anders is. Elk project is uniek. Bij AZ Alma worden heel wat technieken gecombineerd en dat resulteert in een vrij complexe installatie.
Digital Building Solutions, een partner op maat van AZ Alma’s verwachtingen
Bruno Decraene, Stafmedewerker technische infrastructuur bij AZ Alma: “We hebben heel wat technische kennis in huis, maar de omvang van onze installatie was zo groot dat we op zoek gingen naar een gespecialiseerde partij. Deze partij kon bij voorkeur ook een traject op maat aanbieden. De toegankelijkheid, de expertise en de flexibiliteit van Digital Building Solutions waren voor ons de grote troeven. Dat Digital Building Solutions bovendien een lokale speler is was voor een extra meerwaarde en een extra argument waarom we niet met een internationale speler in zee wilden.”
Voor Digital Building Solutions is een goede vertrouwensrelatie met de klant heel waardevol. Dankzij de technische kennis binnen AZ Alma en de analyse van de gebruikers kunnen we onze software heel efficiënt inzetten. Gebruikers kennen het gebouw het best, hun informatie is bijgevolg heel belangrijk. De wisselwerking tussen gebruikers en Digital Building Solutions werkt goed omdat beide partijen op dezelfde golflengte zitten. Open communicatie is essentieel, en niet voor niets één van de waarden waar we met EEG Group voor staan.
Bruno Decraene: “De relatie tussen AZ Alma en Digital Building Solutions is meer dan enkel een samenwerking, het is een echt partnership. We zijn heel tevreden waar we vandaag staan en hebben nog een mooie weg te gaan.”
Digital Building Solutions, service met een plus
Thomas Verstaen, Verantwoordelijke DBS: “Bij complexe installaties gaan we voor service met een plus. We willen flexibel zijn en houden nauw contact met de klant. We spelen kort op de bal, onze snelheid is dan ook een grote troef. Flexibiliteit, hechte samenwerking en snelheid van interventie staan niet in het samenwerkingsakkoord, maar wij vinden deze elementen een evidentie.“
Nadat de klant voldoende technische kennis van de installatie heeft ontwikkeld, en vertrouwen heeft in de werking van de installatie, kan een volgende stap gezet worden in het beheer. Zo kunnen we via ons energiemanagementsysteem acties opzetten om het energieverbruik te laten dalen, dit weliswaar altijd in overleg en in samenwerking met de klant.
Bruno Decraene: “Tijdens de overlegmomenten kwamen allerlei ideeën aan bod om energie te besparen. Digital Building Solutions zet deze ideeën dan om naar een plan van aanpak en maakt een raming van de besparing. Ze bekijken hoe er op de beste manier gemeten en gerapporteerd kan worden… en dat is altijd goed onderbouwd en vervat in een concreet voorstel. Deze aanpak werpt zijn vruchten af, onze installaties worden almaar efficiënter.”
Het lange termijn partnership creëert een meerwaarde. Dankzij wekelijks contact en een drie-maandelijkse energievergadering groeien er ideeën die op korte termijn getest, geverifieerd en bijgestuurd worden.
Een mooi groeitraject voor beide partijen die uiterst tevreden zijn over de samenwerking.