preloader
Deze website maakt gebruik van cookies. De essentiële en functionele cookies zijn nodig voor het goed functioneren van de website en kunnen niet worden geweigerd. Andere cookies worden gebruikt voor statistische doeleinden (analytische cookies) en worden enkel geplaatst nadat je een keuze gemaakt hebt. Lees er meer over in ons Cookiebeleid. cookie rechtsonder op onze website..
Accepteer alles
Cookies instellen
Afwijzen
cookie
Cookies configureren / Configurez les cookies / Cookies configuration

(NL) Functionele cookies zijn essentieel voor de werking van de website en kunnen niet worden gedeactiveerd. Om uw ervaring te verbeteren, worden andere cookies gebruikt. U kunt ervoor kiezen om ze uit te schakelen. Ze kunnen op elk moment worden gewijzigd via dit venster.

(FR) Les cookies fonctionnels sont essentiels pour le fonctionnement du site internet et ne peuvent être désactivés. Pour améliorer votre expérience, d'autres cookies sont utilisés. Vous pouvez choisir de les désactiver. Ils restent modifiables à tout moment via cette fenêtre.

(EN) Functional cookies are essential for the operation of the website and cannot be deactivated. To improve your experience, other cookies are used. You can choose to turn them off. They can be modified at any time via this window.

Functionele cookies / Cookies fonctionnels / Functional cookies
Analytics- en marketingcookies / Cookies d'analyse et de marketing / Analysis and marketing cookies
Opnemen / Sauvegarder / Save

NMBS Gent-Sint-Pieters

EEG, samen met Antwerpse Bouwwerken en Valens, realiseert de ombouw van NMBS Gent-Sint-Pieters voor bijna 100 miljoen euro, met vernieuwde sporen, perrons en een nieuwe overkapping voor optimaal reiscomfort, ondersteund door zonnepanelen en warmtepompen, en gecoördineerd door EEG Gullegem, EEG Sint-Martens-Latem en Beltherm voor ventilatie.
NMBS Gent-Sint-Pieters

NMBS Gent-Sint-Pieters

EEG voert samen met Antwerpse Bouwwerken en Valens de werken uit voor de ombouw van het station Gent-Sint-Pieters, een project met een totale waarde van bijna 100 miljoen euro.

De werken omvatten de herstructurering van het station, een tweede deelrealisatie van de sporen 1 t.e.m. 7 en de gedeeltelijke inrichting van het gelijkvloers en niveau -1.

Naast de vernieuwing van de sporen en perrons, worden deze ook voorzien van een overkapping die zal aansluiten op het reeds verbouwde deel van het station. Dankzij deze nieuwe dakstructuur wordt het comfort van de reizigers in alle weersomstandigheden verzekerd. Zonnepanelen op het dak en de integratie van warmtepompen zetten het duurzame karakter van het project extra in de verf.

Een multitechnisch project met verschillende teams:

-        EEG Gullegem: verlichting, noodverlichting, elektrische borden, voedingskabels, bekabeling branddetectie, netwerkbekabeling, …

-        EEG Sint-Martens-Latem: vernieuwing centrale verwarming & koeling (2 warmtepompen, 2 koeltorens, 2 ketels, luchtgroepen), volledige sprinklerinstallatie en RWA.

-        De collega’s van Beltherm staan in voor de ventilatie, in onderaanneming van EEG Sint-Martens-Latem